Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki (non stop)

Moduł 5. Metoda Ortograffiti. Praca z rodzicami, czyli jak uczynić z rodzica sprzymierzeńca

Temat: Moduł 5. Zadanie 6.

Autor Wiadomość
Angelika Strzałkowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 529

Oto kilka przykładów dobrej praktyki. Zapoznaj się ze wskazówkami innych terapeutów i zaplanuj, w jaki sposób możesz rozpocząć współpracę z rodzicami nowych uczniów.
A. Gdy rodzice nie przychodzą na indywidualne spotkania czy też na zebrania, zastanawiam się nad zmianą sposobu informowania o nich. Zamiast suchego zawiadomienia w dzienniczku albo oficjalnego wezwania do szkoły proponuję zredagowanie krótkiego listu do rodziców z zaproszeniem na spotkanie. I uwagę końcową: „Wierzę, że tak jak ja, chcą Państwo pomóc Zosi w nauce. Razem zrobimy to skuteczniej. Zapraszam do współpracy”. Przekonałam się, że najlepiej odwoływać się do doświadczeń rodziców, gdy sami byli uczniami, pytać ich, co im pomagało, a co przeszkadzało się uczyć. Czy zainteresowanie dorosłych pomogłoby im wtedy?
B. Kiedy zawiedzie pisemna informacja lub list można zadzwonić przed spotkaniem. Trudno odmówić, gdy ktoś osobiście dzwoni i zaprasza. Wydaje mi się, że w ten sposób dowartościowuję rodziców i potem z reguły jest im niezręcznie wycofać się, skoro ja się tak fatygowałam. Zrozumiałe, że to czas i koszty, ale albo ktoś chce poradzić sobie z problemem, albo go tylko zgłasza.
C. Zauważyłam, że w ostatnich czasach bardzo zmalał procent rodziców czynnie uczestniczących w zajęciach, zaczęłam więc proponować rodzicom różne rozwiązania.
D. Szukałam kontaktu z rodzicami na korytarzach oraz w szatni. Rozmawiałam z nimi na tematy niezwiązane z terapią. Systematycznie w rozmowach przemycałam treści dotyczące konieczności pracy z dzieckiem, zapraszałam na zajęcia. Luźna rozmowa stwarzała mi możliwość poznania rodziców oraz pokazania siebie z innej strony. Chciałam, aby widzieli nie tylko terapeutę, ale również człowieka, który ma problemy zbliżone do ich problemów. W zależności od charakteru i postawy opiekuna
szukałam pomocy wśród wychowawców klas, innych rodziców, których nakłaniałam do zaangażowania tych najbardziej opornych. Często też motywowałam uczniów i prosiłam ich o pomoc. Poprosiłam o pomoc również pedagoga szkolnego, który przeprowadzał liczne rozmowy z rodzicami.
Podziel się swoimi uwagami na forum kursu Trener Metody Ortograffiti.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.